Spørger du nogle gange dig selv, hvad vi skal med medarbejderundersøgelserne? Eller måske spørger dine medarbejdere, hvad I skal bruge dem til – ”for der sker ikke noget bagefter” – ”der bliver alligevel ikke gjort noget”. Sådanne udsagn møder jeg ofte, når jeg er ude i virksomheder og laver opfølgninger på medarbejdertilfredshedsundersøgelser.

For nylig var jeg i et team, hvor det så fint ud på papiret. Men der var snak i krogene. Ting og utilfredsheder, der ikke kom ”på bordet”. Lederen havde bedt mig om hjælp. På ganske kort tid fik jeg sammen med teamet kortlagt, hvad der fyldte, og hvad de gerne vil have skulle forandres og gøres bedre. Der komme mange input – input som slet ikke fremgik af undersøgelsen. Derfor var arbejdet efter undersøgelsen så vigtig, for der kom meget værdifuld information frem.

Teamet har nu sammen med lederen fundet en prioritering af elementerne, som de forbedrer og gør noget ved. Så med denne indsats blev der rent faktisk gjort noget anderledes end der plejer. 🙂

Har du også brug for at gøre noget andet end du plejer og lave en anden slags opfølgning på medarbejdertilfredshedsundersøgelserne?

ring til mig på 60542274, så hjælper jeg også gerne dig videre med dit team.

De bedste hilsner
fra Tina.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *